القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبارنا

إنشاء صفحة اتصل بنا و سياسة الخصوصية للقبول فى ادسنس

هذه الصفحات أحد أهم الأسباب أيضاً التي تتسبب في رفض العديد من المقدمين على الاشتراك في جوجل ادسنس وربما صفحة إتصل بنا والأرشيف تجدهم جاهزين في القالب الخاص بك ف مطور القالب خاصتك يقدم لك ملف شرح به كيفية تركيب القالب تجد به اكواد لصفحة اتصل بنا وصفحة الأرشيف أما صفحة سياسة الخصوصية فغالباً ما تقوم انت بكتابتها وذلك بعمل صفحة جديدة 









أهمية صفحات اتصل بنا , سياسة الخصوصية :-


اولا :- التواصل مع جمهورك و متابعينك بصورة دائمة و بسهولة وتعد صفحة اتصل بنا من الصفحات الأساسية للتواصل مع متابعي وزوار موقعك أو مدونتك طبعا لاستفساراو للنقد البناء وكذا للتواصل مع المعلنين والشركات قصد الإعلان في موقعك إذن من هنا تتجلى أهمية وضرورة صفحة اتصل بنا من خلالها يستطيع الكل التوصل معك بسهولة .
ثانيا :- مهما جدا لسياسات ادسنس انها تكون موجوده عشان تقدم فى ادسنس لازم يكون عند الصفحات دي فى المدونة و الصفحات دي هي بتكون سبب فى رفض مدونات كتيير اوي علشان كده انا جيبلكم الطريقه السهله و البسيطه على تقدر تعملها بسهوله وكمان من غير اي مجهود.

الخطوات

  1. هتنزل الملفات من هنا اضغط هنا وتبدأ تشتغل بالطريقة دي
  2. هتعمل إنشاء صفحة وتاخد كود اتصل بنا و تروح على العنوان وتكتب اتصل بنا
  3. و تيجى فى المشاركه تحت تعمل كوبي الكود بتاع الصفحة وتروح تعمل عرض html وتعمل نسخ للكود فيها و بعد كدا تعمل نشر او تعديل و بعد كدا تروح تشوفها هتلاقي كل حاجه تمام و تتأكد من نموذج الاتصال فى القالب هل مفعله ولا لا كمان تجرب هل تم ارسال الرسالة إلى البريد الإلكتروني ام لا .
  4. بالنسبه للصفحه الخصوصية فى دي محتاجه انك تشيل اسم المتوحد فكره وتكتب اسم الموقع بتاعك و كمات تعمل تعديل لوقتها نشر الصفحة من التاريخ الموجود الى تاريخ النشر وطبعا ده كلوا انا شارحها لحضراتكم فيديو فى القناه وحسيب لحضراتكم لينك الفيديو تحت



نصائح مهمه


لكن إذا كان موقعك أو مدونتك لا يحتوي صفحة من نحن فعلم أن هذا الأمر سوف يؤثر على موقعك لانك كشخص بدون هوية فلن يرتاح لك احد وبالتالي لن تستطيع الاشتراك في نظام الأرباح في شركة جوجل فى ادسنس , لذا  تعتبر صفحة من نحن هي الصفحة الأساسية لبناء مدونتك الخاصة كما معظم الزوار يودون لو يعرفون مع من يتعاملون  ,لأن معظم الأشخاص في الحياة العادية أثناء اقتنائهم منتج ما فهم دائما يبحثون أثناء التسوق عن العلامات والماركات المعرفة. ليرتاحوا, لدي أعد النظر في موقعك  وقم بكتابة هذه الصفحة لأنها تختصر موقعك وهنا تظهر أهميتها الكبيرة .

                               الشرح بالفيديو  بالتوفيق للجميع 




reaction:

تعليقات